Labels

zaterdag 21 maart 2020

Wat data ons vertelt over Europa en het Coronavirus

In deze post probeer ik op basis van beschikbare data een toekomst beeld te schetsen van hoe deze pandemie zich gaat ontwikkelen.

Disclaimers
Ik ben geen expert.
Niemand kan de toekomst voorspellen.
Ik hoop dat niemand aan het Coronavirus dood gaat.
Er zijn miljoenen parameters waar je rekening mee moet houden om iets te kunnen voorspellen. Helaas ken ik deze miljoenen parameters niet en daarom kan ik ze dus ook niet in mijn berekeningen meenemen. Ik weet echter wel wat de belangrijkste parameters zijn en ik probeer me op die parameters te focussen om een goede schatting te maken.

De belangrijkste parameters.
Zoals hierboven al staat omschreven focus ik alleen op de belangrijkste knoppen waar je aan kan draaien om het uiteindelijke getal significant te beinvloeden. Ieder land heeft zijn eigen lijn, maar er is altijd een duidelijke mediaan te zien, en van die mediaan wordt slechts een klein beetje afgeweken. Enkele tientallen doden meer of minder gaat het (helaas) niet om, het gaat om the bigger picture. De belangrijkste parameters die ik in mijn berekeningen meeneem, en waarvan ik dus zeg dat je hiermee het uiteindelijke dodental significant kan beinvloeden zijn de volgende:
- Aantal beschikbare IC bedden
- Datum van lockdown
- Naleving van lockdown

De lijn die ik trek is enkel gebaseerd op het dodental dat per land gepubliceert wordt. Deze waarde blijkt namelijk de meest betrouwbare waarde op dit moment. Bij iemand die overlijdt moet namelijk altijd de doodsoorzaak worden vastgestelt, dit verschilt iets per land, maar niet heel veel. Alleen bij Duitsland lijkt het dodental niet te kloppen.

Wishful thinking
Wat ik veel zie op dit moment is wishful thinking. Een eigenschap van de mens om overal het positieve te zien. Als we een chimpansee een hand zien uitsteken naar een man die in het water ligt denken wij te zien: "Een dier dat een mensenleven redt". En niet een dier dat gewendt is een banaan van een mens te krijgen om op te eten. Ik doe niet aan wensdenken en ik focus alleen maar op data. Als ik aan wensdenken zou doen is dit de grafiek die ik zou tekenen, en gelukkig begrijpen de meeste mensen dat deze grafiek nergens op slaat.



Kenmerken van dit virus
Een virus maakt geen onderscheidt tussen ras, leeftijd, geslacht en salaris. Iedereen kan het virus krijgen.
Onderaan deze blog vertel ik waarom ik sommige kenmerken van de virus oversla.


De data
De data die ik gebruik zijn het aantal doden per land. Deze waarden blijken namelijk bijzonder goed gelijk te lopen. Als nul punt gebruik ik het moment dat een land 50 doden heeft. Het eerste slachtoffer kan namelijk heel willekeurig zijn, maar 50 sterfgevallen zorgt al meer voor een gemiddelde afspiegeling van de infectiegraad van de bevolking.
Onderaan deze blog vertel ik waarom ik sommige data niet meeneem.

Voorspellingen
Als we deze statistieken invoeren is Italie koploper. Italie zal bepalen wanneer de lockdown maatregelen zichtbaar gaan worden in het dodental per dag. Wanneer we de relevante data in een tabel zetten krijgen we de volgende:

LandLockdownIC bedden  per 100kTotal IC beddenbron
IT09-03-202012.57500[bron]
ES15-03-20209.74500[bron]
FR16-03-202011.68000[bron]
US-34.7120000[bron]
UK-6.64500[bron]
NL15-03-20206.41250[bron]

Nu kunnen we 2 tabellen maken, een met aantal doden per 100.000 inwoners en een met doden totaal. Op dit moment is doden per 100.000 nog niet interessant omdat we nu nog puur in de groei fase van het virus zitten. In geen enkele tabel is de maatregelen van de lockdown meetbaar, dus die grafiek sla ik voor nu even over en ik focus me enkel en alleen op de groei van het aantal doden per land. Die groei wordt namelijk puur en -alleen- bepaald door het virus. Het virus is in ieder land exact hetzelfde. Dit zou dus ook zichtbaar moeten zijn in de getallen. Ik probeer de getallen gelijk te laten lopen en begin ongeveer bij 50 doden. Je ziet dat alle tabellen dan verassend gelijke aantallen hebben.

DagenNederlandItalyFranceSpainUSUK
1595275365655
2777991556271
31071071278675103
413714814813396144
5197175196122191
6233244294172
7366372342221
8463450533280
9631638
10827833
1110161093
1212661378
131441
141809
152158
162503
172978
183405
194032
204825
Om een voorspelling te doen kunnen we een gemiddelde nemen van de andere landen die op dezelfde positie in de tabel zitten. Als we data extrapoleren vanuit de andere tabellen en zo berekenen welke getallen Nederland vandaag gaat krijgen komen we uit op: minimaal 122 en maximaal 197 of een gemiddelde van 176.


Dit werkt echter niet bij Italie omdat dat de koploper is. Als we de nieuwe data voor Italie willen bereken kunnen we kijken naar het gemiddelde stijgings percentage, hieronder weergeven.
Dat is 29%.  Om een trend breuk te veroorzaken moet de stijging onder de 14% komen of boven de 57%. Nemen we die 2 waarden om een volgend punt te bepalen komen we op de volgende twee getallen: 675 en 2750. Het ligt dus in de lijn der verwachting dat het nieuwe dodental in Italie morgen tussen de 675 en 2750 ligt, door de exponentiele groei enorm ruime getallen. Het gemiddelde getal, 29% stijging is 1400. Maar zoals duidelijk in de grafiek te zien is vlakt dat percentage lichtelijk af. Pakken we de laatste 10 data punten dan zitten we op een gemiddelde van 20% en dat zou 965 nieuwe doden betekenen.

Op deze manier kunnen we voor alle landen bepalen wat het nieuwe getal ongeveer worden.

Voor nu ga ik deze 2 methoden (wanneer mogelijk) toepassen op Italie, Spanje, Frankrijk, Nederland, Amerika en het VK om het aantal doden te voorspellen van morgen.

Methode 1 is op basis van data van andere landen, methode 2 is minimum stijging percentage, maximum stijging en de mediaan.
De volgende getallen komen daaruit:
Methode 1 (Totaal aantal doden)
Countryminmaxavg
NL122197176.2
UK172294235.75
FR631638634.5
US631638634.5

Methode 2 (Aantal nieuwe doden)
Italie:
min 14%675.5
max57%2750.25
avg l 1020%965
avg29%1399.25

Spanje:
min16%220.48
max55%757.9
avg38%523.64
avg 1034%468.52

Frankrijk
min17%76.5
max54%243
avg30%135

Nederland
min28%38.08
max39%53.04
avg33%44.88


US

min14%39.2
max41%114.8
avg24%67.2

UK
min23%56.12
max45%109.8
avg35%85.4


Kenmerken van dit virus
Een virus maakt geen onderscheidt tussen ras, leeftijd, geslacht en salaris. Iedereen kan het virus krijgen. De een reageert er lichamelijk alleen anders op dan de ander. En deze reactie heeft weer invloed op de besmettelijkheid. Iemand met veel virusdeeltjes in zijn lichaam verspreid meer deeltjes wanneer hij niest dan iemand met weinig deeltjes in zijn lichaam. Iemand met weinig deeltjes in zijn lichaam die veel mensen ontmoet heeft nog steeds een hoge kans op verspreiding. En iemand met heel weinig deeltjes in zijn lichaam die aan alles en iedereen likt heeft al helemaal een hoge kans op verspreiding. De formule voor verspreiding is dus:
a = aantal aanwezige deeltjes, b = contact punten, c = hygiene.
Kinderen & Studenten hebben slechte hygiene, veel contact punten en weinig deeltjes.
Jong/Volwassenen hebben goede hygiene, veel contact punten en weinig deeltjes.
Ouderen hebben goede hygiene, weinig contact punten en veel deeltjes.
Iedere groep lijkt iets te hebben, en daarom neem ik leeftijd in deze berekeningen -niet- mee.

De data
Er is bijzonder veel data beschikbaar op dit moment. Er worden overal test resultaten gepubliceerd van geinfecteerde personen, herstelde personen en dodentallen. Elk land heeft een eigen manier van meten en testen dus we moeten proberen hier een vast patroon in te herkennen.
Idealiter hebben we een meting van -alle- personen in een land, en dat -iedere- dag. Die data is er helaas niet, dus moeten we de meest betrouwbare data pakken. Voor de hand ligt het om te kiezen voor het aantal infecties per dag. Maar die data is duidelijk geen weerspiegeling van de bevolking, kijken we bijvoorbeeld naar Nederland dan is volgens de data van het RIVM 25% een zorgmedewerker. We weten allemaal dat dat niet zo is, en dat zorgmedewerkers vaker in de testen van het RIVM voorkomen omdat zorgmedewerkers vaker getest worden. Een ander voorbeeld van een duidelijk verschil in testen: In Nederland is 42% van de geteste mensen 60+, in Duitsland is dat 16% [bron]. Omdat die waarden overal compleet anders gemeten worden en de waarden dermate veel van elkaar afwijken beschouw ik deze als -niet- betrouwbaar en negeer ik ze compleet.
De data die ik gebruik zijn het aantal doden per land. Deze waarden blijken namelijk bijzonder goed gelijk te lopen. Als nul punt gebruik ik het moment dat een land 50 doden heeft. Het eerste slachtoffer kan namelijk heel willekeurig zijn, maar 50 sterfgevallen zorgt al meer voor een gemiddelde afspiegeling van de infectiegraad van de bevolking.


Kantel punten qua IC bedden en doden.

18 opmerkingen:

  1. Ik denk dat in deze bange dagen het interessanter is om data en voorspellingen van recovery rates te gaan verzamelen.
    Want mensen die dit begrijpen? Die geven geen F. Die zijn hoogopgeleid, hebben dat dikke huis, hebben die dikke baan en dito auto.
    Je zou je stats skills beter kunnen toepassen voor degenen die momenteel echt in angst en onzekerheid leven. Die dus wat hoop kunnen gebruiken. Het aantal doden horen we elke dag van de NOS wel. En de TOTO maakt hier ook geen weddenschap van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, ik ben Theresa Williams Na jarenlang een relatie met Anderson te hebben gehad, maakte hij het uit, ik deed al het mogelijke om hem terug te brengen, maar alles was tevergeefs, ik wilde hem zo graag terug vanwege de liefde die ik voor hem heb, Ik smeekte hem met alles, ik deed beloftes, maar hij weigerde. Ik legde mijn probleem uit aan mijn vriend en zij stelde voor dat ik liever contact op zou nemen met een spreukcaster die me zou kunnen helpen een spreuk uit te spreken om hem terug te brengen, maar ik ben het type dat nooit in spreuk geloofde, ik had geen andere keus dan het te proberen, ik mailde de spell-caster en hij vertelde me dat het geen probleem was dat alles binnen drie dagen in orde zou zijn, dat mijn ex vóór drie dagen bij mij terug zou komen, hij betoverde het en verrassend genoeg op de tweede dag was het rond 16.00 uur. Mijn ex belde me, ik was zo verrast, ik beantwoordde het telefoontje en alles wat hij zei was dat hij zoveel spijt had van alles wat er gebeurde dat hij wilde dat ik bij hem terugkeerde, dat hij zoveel van me houdt. Ik was zo blij en ging naar hem toe, zo begonnen we weer gelukkig samen te leven. Sindsdien heb ik beloofd dat iedereen die ik ken met een relatieprobleem, zo'n persoon zou helpen door hem of haar door te verwijzen naar de enige echte en krachtige spellcaster die me hielp met mijn eigen probleem. Zijn e-mailadres: {drogunduspellcaster@gmail.com} u kunt hem een ​​e-mail sturen als u zijn hulp nodig heeft in uw relatie of een andere zaak.
      1) Liefdes spreuken
      2) Lost Love Spells
      3) Stop echtscheidingsspreuken
      4) Huwelijksspreuken
      5) Zwangerschapsduur
      6) Breakup-spreuken
      7) Death spell
      8.) Je wilt gepromoot worden in je kantoor
      9) je geliefde wilt bevredigen
      10) Loterij
      Neem contact op met deze geweldige man als je een probleem hebt voor een duurzame oplossing
      via {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Verwijderen
    2. Hi Everyone!

      We have USA fresh & Verified SSN Leads with best connectivity score
      All info checked & genuine

      Info in LEADS
      First Name | Last Name | SSN | Dob | DL Number |Address | State | City | Zip | Phone Number | Account Number | Bank NAME

      *Price for SSN lead $2
      *You can ask for sample before any deal
      *If anyone buy in bulk, we can negotiate
      *Sampling is just for serious buyers

      ==>ACTIVE & FRESH CC FULLZ ALSO AVAILABLE<==
      ->$5 PER EACH

      LIMITED DATA AVAILABLE
      ->Hope for the long term deal
      ->Interested buyers contact me fast

      Whatsapp > +923172721122
      Email > leads.sellers1212@gmail.com
      Telegram > @leadsupplier
      ICQ > 752822040

      Verwijderen
  2. Ik zie hier wel waarde in. Het is de opbouw naar een conclusie over succesvol beleid om de curve positief om te buigen.

    Waarom denken we dat het hier anders zal verlopen dan in Italië? Deze analyses kunnen bijdragen aan het besef dat we snel moeten ingrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wereldwijd gezien is Italie behoorlijk uitzonderlijk. Zelfs in het aantal dodelijke slachtoffers is het China voorbij, zowel in absolute getallen als in verhouding.

      Waarom denk je dat het zou verlopen als in Italie?

      Begrijp me goed: ik ben er ook bang voor, maar dat betekent niet dat het ook waarschijnlijk is.

      Verwijderen
  3. Thank you so much for helping me hack into my husbands email which led to a stress free divorce dont know what i would have done without you. For those of you with genuine hacker problems this European Hcker is a genius and offers any form of hacking services. He is better that the real deal i went through various scammers who ripped me off before finally meeting wiz hence why i am spreading the good news do mention Amy when contacting onlineghosthacker247@gmail.com him goodluck...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thank you so much for helping me hack into my husbands email which led to a stress free divorce dont know what i would have done without you. For those of you with genuine hacker problems this European Hcker is a genius and offers any form of hacking services. He is better that the real deal i went through various scammers who ripped me off before finally meeting wiz hence why i am spreading the good news do mention Amy when contacting onlineghosthacker247@gmail.com him goodluck...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. My life was falling apart, I was being cheated and abused, I had to know the truth and needed proof. I contacted a private investigator that linked me with onlineghost who took care of the hack job. He hacked his iPhone,Facebook,Instagram, Whats app, twitter and email account. I got all I wanted as proof . I”m glad i had a proven truth he was cheating . Contact him for any hack job. Tell him i referred you to him, he will surely meet your hack need. Contact: onlineghosthacker247@ gmail .com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi guys, if you're in need of a professional hacker to help track your spouse's cell phone remotely, contact deadlyhacker01@gmail.com , or whatsapp/sms +1 3478577580 , they were very reliable in hacking and giving me full access to my cheating wife's phone effortlessly.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Everyone!

    We have USA fresh & Verified SSN Leads with best connectivity score
    All info checked & genuine

    Info in LEADS
    First Name | Last Name | SSN | Dob | DL Number |Address | State | City | Zip | Phone Number | Account Number | Bank NAME

    *Price for SSN lead $2
    *You can ask for sample before any deal
    *If anyone buy in bulk, we can negotiate
    *Sampling is just for serious buyers

    ==>ACTIVE & FRESH CC FULLZ ALSO AVAILABLE<==
    ->$5 PER EACH

    LIMITED DATA AVAILABLE
    ->Hope for the long term deal
    ->Interested buyers contact me fast

    Whatsapp > +923172721122
    Email > leads.sellers1212@gmail.com
    Telegram > @leadsupplier
    ICQ > 752822040

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Guys !

    USA Fresh & Verified SSN Leads along with DL Number, AVAILABLE with 99.9% connectivity
    All Leads have genuine & valid information.

    **HEADERS IN LEADS**
    First Name | Last Name | SSN | Dob | DL Number | Address | City | State | Zip | Phone Number | Account Number | Bank Name | Employee Details | IP Address

    *Price for SSN lead $2
    *You can ask for sample before any deal
    *If anyone buy in bulk, we can negotiate
    *Sampling is just for serious buyers

    ==>ACTIVE, FRESH CC & CVV FULLZ AVAILABLE<==
    ->$5 PER EACH

    ->Hope for the long term deal
    ->Interested buyers will be welcome

    **Contact 24/7**
    Whatsapp > +923172721122
    Email > leads.sellers1212@gmail.com
    Telegram > @leadsupplier
    ICQ > 752822040

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe ik mijn huwelijk heb kunnen redden.
    Ben getrouwd en 35 jaar oud, kom uit Monaco. Ik ben 7 jaar getrouwd met mijn man Kennedy, we hebben 2 kinderen. Mijn huwelijk met mijn man is altijd geweldig geweest totdat er vanuit het niets een derde partij binnenkwam. Het begon allemaal toen ik de nauwe band tussen Jonathan en zijn zogenaamde secretaris begon te observeren. Ik had hem zelfs benaderd over de secretaris en hij zegt dat ze gewoon vrienden zijn. Ik wist dat dit allemaal leugens waren op de dag dat ik een paar liefdesberichten op zijn telefoon zag van zijn secretaresse, ik hem ermee confronteerde, onmiddellijk laaide hij op en vroeg me welk recht ik had om te temperen met zijn telefoon, ik vertelde hem dat ik het ging rapporteren hij en de secretaris van zijn bedrijfsleider, onmiddellijk stuiterde hij op me toen hij dat hoorde en begon me te slaan, onze kinderen begonnen zelfs te huilen. Ondanks zijn houding was ik nog steeds bij hem, hij stopte soms met slapen thuis, in de mate dat hij zelfs het huis uit pakte en met zijn secretaresse begon te vertrekken, hij verliet me met onze kinderen. Ik was in tranen, ik had niemand om naar toe te rennen omdat ik alleen maar wilde dat mijn man naar huis terugkeerde, totdat ik Dr. Ajayi tegenkwam hij vertelde me dat de oorzaak van mijn problemen was dat mijn man een slechte betovering had gehad dat het waren niet zijn heldere ogen. Hij vertelde me dat hij een paar spreuken ging uitspreken en mijn man zal bij me terugkomen en hij vertelde me wat ik zou doen. Ik ben er trots op te kunnen zeggen dat het nog geen zeven dagen duurde voordat mijn man bedelend naar huis terugkeerde en zo nuchter dat mijn familie weer bij elkaar is. Allemaal dankzij Dr Ajayi, u kunt contact met hem opnemen via zijn Viber- of WhatsApp-nummer: +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. **SELLING SSN+DOB FULLZ**

    CONTACT
    Telegram > @leadsupplier
    ICQ > 752822040
    Email > leads.sellers1212@gmail.com

    >>1$ each without DL/ID number
    >>2$ each with DL
    >>5$ each for premium (also included relative info)

    *Will reduce price if buying in bulk
    *Hope for a long term business

    FORMAT OF LEADS/FULLZ/PROS

    ->FULL NAME
    ->SSN
    ->DATE OF BIRTH
    ->DRIVING LICENSE NUMBER WITH EXPIRY DATE
    ->COMPLETE ADDRESS
    ->PHONE NUMBER, EMAIL, I.P ADDRESS
    ->EMPLOYMENT DETAILS
    ->REALTIONSHIP DETAILS
    ->MORTGAGE INFO
    ->BANK ACCOUNT DETAILS

    >Fresh Leads for tax returns & w-2 form filling
    >Payment mode BTC, ETH, LTC, PayPal, USDT & PERFECT MONEY

    ''OTHER GADGETS PROVIDING''

    >SSN+DOB Fullz
    >CC with CVV
    >Photo ID's
    >Dead Fullz
    >Carding Tutorials
    >Hacking Tutorials
    >SMTP Linux Root
    >DUMPS with pins track 1 and 2
    >Sock Tools
    >Server I.P's
    >HQ Emails with passwords

    Email > leads.sellers1212@gmail.com
    Telegram > @leadsupplier
    ICQ > 752822040

    THANK YOU

    BeantwoordenVerwijderen
  11. i was lost with no hope for my wife was cheating and had always got away with it because i did not know how or

    always too scared to pin anything on her. with the help a friend who recommended me to who help hack her phone,

    email, chat, sms and expose her for a cheater she is. I just want to say a big thank you to

    SUPERIOR.HACK@GMAIL.COM . am sure someone out there is looking for how to solve his relationship problems, you can also contact him for all sorts of hacking job..he is fast and reliable. you could also text +1 213-295-1376(whatsapp) contact and thank me later

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thanks for the detailed info on this topic. It’s very hard to find nowadays to know about the basics but you did it so much well and I love GBWhatsApp APK Download . I would love to see more about it.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Many many thanks for this awesome article. This post really helped me a lot. Waiting for your next article. Thanks a lot.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. The Best Cryptocurrency Recovery Hacker I've ever known are Recovery Masters

    Lack of good information is very bad, i'll like to share my experience about crypto theft here and how I got my money recovered. One faithful evening I was going through the internet and I saw a lot of ads about this investment website. I tried to give them a try to gain financial freedom after giving me their contract agreement and all. Along the line they kept their promise until I made a huge deposit to get massive profit. I discovered the website crashed and their support team is not responding to their mails. I was devastated and came on this forum then I found reviews about (Recoverymasters@email.cz) I gave this fund recovery hackers a try because I never imagined crypto could be retrieved and they did get my lost funds back completely. I urge you to write to them for help on their email or WhatsAp +1(551) 202-23-35 them

    BeantwoordenVerwijderen